Értékelés

Michael J. Sullivan; Avempartha–Az elfek tornya

 Tartalom: (cselekmény leírást tartalmaz)

A ​​TITKOT EGY TORONY REJTI.
A SZÖRNYETEG LEGYŐZHETETLEN AKADÁLY.
A MEGOLDÁS MOST IS A KÉT TOLVAJ.

Amikor egy nincstelen fiatal nő felbéreli Royce-ot és Hadriant, hogy segítsenek megmenteni távoli falucskáját egy ismeretlen éjszakai támadó portyázásaitól, hőseink újra a varázsló Ezrahaddon bűvkörébe kerülnek. Míg Royce az ősi elftorony rejtélyét próbálja megfejteni, Hadrian megkísérli felkészíteni a falu népét a láthatatlan gyilkos ellen. Ismét egyszerű kardlopással kezdődik minden, ám szokás szerint az események sűrűjébe csöppenő kalandoraink az Elan jövőjéért folyó harc kulcsfiguráivá válnak…

Az elfek tornya a magával ragadó Riyria-krónikák második kötete. A hatkötetes sorozatot írója egyetlen, eposzi magaslatokra törő történetként alkotta meg, amit külön epizódokra bontott. A cselekményszálak egybefonódnak, de minden egyes kötet a saját történetét meséli el, és külön, kerek egészként is élvezhető. Az eredetileg magánkiadásban megjelent sorozatra felfigyelt egy nagy kiadó is, és az új kiadás révén az utóbbi évek legsikeresebb új fantasy-jévé vált.

***

Vélemény

Az előzőrész jobban olvastatta magát, tetszett, hogy mindig változott a helyszín és haladtunk előre a történetben. A végén, pedig az elmaradhatatlan háború és harc. Viszont ebben a részben nem kaptunk komolyabb csatát..(sokszor leült a történet és mi olvasók meg egy helyben úszkáltunk).. sajnos a vége kicsit várható volt. Sulivan Úrnak minden tiszteletem, nagyon jól ír és szépen vezeti a szálakat, de ezt a részt kicsit elnyújtotta..túlzottan úgy éreztem, hogy az információkon van a hangsúly, de az ősi titok felfedése mégsem hozott olyan nagy fordulatot a történetben. De lehet hogy az a baj velem, hogy a „George Martin stílus” után más elvárásaim vannak, mert szeretem a csatákat, cselszövéseket, ármánykodást, de mind közül legfontosabbat a kiszámíthatatlanságot! Ezért ezt a részt egyfajta átvezetésnek nevezem, ahol megkaptuk a szereplők múltját, néhány kérdésre a választ és az egyéb „információkat”. Az első részben a Trónbitorlókban jobban élveztem a történéseket és ezért még többet akartam a második résztől. Ez volt itt a baj. Minden kötetben vagy akár trilógiában, ahol több részt kiadnak meg van az a láncszem, ami egy kicsit gyengébb a többitől, ez most az a láncszem. Ettől függetlenül ez a sorozat (a 6db könyv összességében)  egy csodálatosan jól kitalált történet, lenyűgöző háttérrel és világgal, szerethető szereplőkkel.  
(Ezek a hibák, amiket említettem minimálisak és emberenként változó ki-mit szeret vagy szeretne egy történettől. Én mást vártam, lehet másoknak nagyon tetszett. Viszont nagy pozitívum, hogy a karakterek szerethetőek a párbeszédek és reakciók élethűek. Royce és Hadrian annyira jól megalkotott főszereplők, hogy akár ketten is eltudják vinni a hátukon a történetet.) Szóval egy rossz szavam se lehetne, de én ilyen kritikus vagyok. :D
Nagyon várom a folytatást, mert most hogy megkaptuk az alapokat elkezd épülni az igazi történet! :) Érzem, hogy nagy dolgok várnak még a következő részben.

>Link<